Ideja garaž pod Ljubljansko tržnico je nerazumna

petek, 1.7.2011

Na današnji novinarski konferenci sta mestna svetnika Nove Slovenije Mojca Kucler Dolinar in Anton Kranjc predstavila stališča glede Predloga Akta o javno – zasebnem partnerstvu za izvedbo projekta Podzemna parkirna hiša Tržnica, prizidek k Mahrovi hiši, ureditev Vodnikovega trga in podzemna parkirna hiša Krekov trg z ureditvijo Krekovega trga, Osnutka Lokalnega energetskega koncepta Mestne občine Ljubljana in Letnega poročila o delu Mestnega redarstva Mestne občine Ljubljana za leto 2010.

I. PREDLOG AKTA O JAVNO – ZASEBNEM PARTNERSTVU ZA IZVEDBO PROJEKTA PODZEMNA PARKIRNA HIŠA TRŽNICA, PRIZIDEK K MAHROVI HIŠI, UREDITEV VODNIKOVEGA TRGA IN PODZEMNA PARKIRNA HIŠA KREKOV TRG Z UREDITVIJO KREKOVEGA TRGA

Mestna svetnica Mojca Kucler Dolinar je uvodoma poudarila: » Ideja garaž pod Ljubljansko tržnico je nerazumna. Temu potrjujejo mnoga dejstva. Od arheoloških, etnoloških, arhitekturnih in vse do pravnih argumentov. Gre za še en vandalizem nad slovensko dediščino.” Izpostavila je, da sicer ne ve kaj se plete po glavi župana, da pa je: "Več kot očitno je, da želi župan postopke na silo izpeljati. Ignoranca župana je neverjetna, ne zmeni se za proteste Civilne iniciative, za strokovna mnenja, ne za mnenje Slovenske akademijo znanosti in umetnosti in seveda ne za podpise proti posegom na tržnici, ki jih je prispevalo tisoče Ljubljančanov” Po stališču Svetniškega kluba NSi je predlagani akt o javno zasebnem partnerstvu ignoriranje zakonodaje in v nasprotju z Zakonom o javno zasebnem partnerstvu. SK NSi je pozval tudi Ministrstvo za finance, da se o tem opredeli. Kucler Dolinarjeva je zaključila: "Ta scenarij smo videli že v primeru Stožic. Verjetno Ljubljančani ne bomo mirno gledali še en tak mejno mafijski projekt, za meščane pa perverzno potraten scenarij.”

 

II. OSNUTEK LOKALNEGA ENERGETSKEGA KONCEPTA LEK MOL

"Dokument formalno zadovolji predpisano vsebino, pri čemer je izdelovalec popustil pri najpomembnejšem delu – Povzetek in napotki za izvajanje.” je poudaril mestni svetnik Anton Kranjc. Dokument je v osnutku zagotovil zbirko podlag , prav tako je dokument povzel nabor konkretnih akcij z ovrednotenimi možnimi učinki in kazalci izboljšanja stanja ter ocenjeno vrednostjo investicij za doseganje ciljev ni pa opredelil realne možnosti izvajanja tega načrta. "V kolikor MOL ne razpolaga z analizo doseženih rezultatov operativnih ciljev iz navedenega programa, je veliko vprašanje kako se bodo ti cilji lahko uresničili?” meni Kranjc in nadaljuje "Med potenciali obnovljivih virov energije je izdelovalec veliko prostora posvetil npr. soncu, geotermalni energiji, prav nič ni pod to rubriko o gorivu, pridobljenem iz odpadkov, ki se tretira kot obnovljiv vir.”
 
MOL namreč skupaj s primestnimi občinami letno proizvede cca 150.000 – 180.000 ton komunalnih odpadkov. Poleg tega se v CČN Zalog pridela cca 8000 ton blata z visokim energetskim izkoristkom, ki bi se lahko uporabil kot energent. V SK NSi pogrešajo tudi nadzor s strani meščanov skozi odbore ter opredelitev pristojnosti in odgovornosti Službe za energetiko v MOL. "Da so nekateri projekti na katere že dolgo čakamo uvrščeni na seznam ocenjujemo kot pozitivno, bojimo se le, da bo realizacija šepala, tako kot do sedaj.
 
Zato vztrajamo na bolj določni opredelitvi do ključnih projektov, ki so pod kontrolo MOL oz. podjetij v lasti MOL” so še izpostavili v SK NSi. III. LETNO POROČILO O DELU MESTNEGA REDARSTVA MESTNE OBČINE LJUBLJANA ZA LETO 2010 »Pohvalimo lahko izvajalce dejavnosti mestnega redarstva, saj menimo, da dobro opravljajo težavno delo, ki jim je zaupano.« menijo v SK NSi, vendar pa opozarjajo: »Generalni pristop k opravljanju dejavnosti je napačen, za kar ni odgovorno mestno redarstvo temveč vodstvo Mestne občine Ljubljana. Namen kaznovalne politike bi moral biti preprečevanje prekrškov oz. nezakonitih dejanj in ne polnjenje proračuna. Tako pa je iz celotnega teksta letnega poročila zaslediti skrb za »realizacijo plana.” Svetnik Anton Kranjc je izpostavil tudi: "Posebno področje je začetek izvajanja meritev hitrosti, kar je med prebivalci Ljubljane povzročilo največ razburjenja. Iz poročila lahko razberemo, da je kar 90,75 % prekoračitev do 20 km/h. Manjka pa statistika katere točke v Ljubljani so najbolj kritične, torej, kje se zgodi največ nesreč in kje so se dejansko izvajale meritve hitrosti. To težko popravi vtis, da služi Mestno redarstvo mestni oblasti zlasti za polnjenje proračuna.«
 
V zvezi z današnjo podražitvijo parkirnine pa je svetnica Mojca Kucler Dolinar dejala: »Ne strinjamo se z dražitvijo parkirnine« in poudarila, da je za SK NSi nesprejemljivo, da se v času od sprejetja Občinskega prostorskega načrta MOL do danes praktično na nobenem predvidenem parkirišču P+R ni zgodilo nič. Glede na omejitve parkiranja na soseskah ob jedru mesta, smo pričakovali širitev mreže oziroma povečanje obstoječih parkirišč P+r, ter tudi povezavo s projektom BicikeLJ. Županu smo posredovali predlog, da se začasno uredi parkiranje na prostih površinah v Črnučah o cesti 24. junija, ki so v bližini prog LPP št. 8 in 6 ter železniške postaje Črnuče . S tem bi razbremenili mestno središče in izboljšali zrak v Ljubljani.«