Mojca Kucler Dolinar predstavila svoj volilni program

torek, 13.3.2012

Mojca Kucler Dolinar, kandidatka za županjo Ljubljane, je na današnji novinarski konferenci predstavila svojo vizijo za Ljubljano.

Slovensko prestolnico želi narediti najbolj prepoznavno mesto v regiji in jo postaviti pred Celovec, Trst, Zagreb in Gradec. Ukrepe je predstavila v treh točkah.
 

1. Najzadovoljnejši meščani v regiji

Ker kandidatka želi, da so Ljubljančani tisti, ki usmerjajo nosilce lokalne politike, bo uvedla lokalni indeks sreče (Gross Local Happiness), prek katerega bo jasno videti, kje so potrebne izboljšave. Za kakovostno in zdravo okolje si bo prizadevala z izgradnjo manjkajoče kanalizacije, prednostno bo sanirala odpad ob vodarni Jarški potok, ki zagotavlja četrtino pitne vode za ljubljanski vodovod.

Mojca Kucler Dolinar bo kot županja bolje organizirala promet z uvedbo hitre avtobusne krožne linije (LPP) in z ureditvijo dodatnih P+R parkirišč. »Še v tem mandatu bomo sprejeli odločitev za tramvaj in začeli s pripravo dokumentacije za prijavo na evropska sredstva,« je obljubila. Zagotovila bo mrežo povezanih kolesarskih poti.

Kandidatka bi se takoj lotila reševanja projekta centra za predelavo odpadkov na Barju, saj sicer grozi izguba 77 milijonov evrov evropskih sredstev. Zaradi zagotavljanja učinkovitejšega in čistejšega ogrevanja, bo aktivno sodelovala pri čimprejšnjem zagonu projekta za prehod na plinsko-parno turbino.

Prizadevala si bo za dvig zaupanja v občinsko upravo, in sicer na področju javnih naročil s takimi razpisi, ki bodo priložnost za vse – tudi majhna in srednja podjetja s projekti, ki so finančno vzdržni z okrepljenim sodelovanjem z državo pri črpanju evropskih sredstev in infrastrukturnih projektih, kjer je to potrebno (npr. prenova železnic, železniška in avtobusna postaja).

Cene javnih storitev bodo pod županovanjem Kucler Dolinarjeve spet postale konkurenčne glede na kupno moč prebivalcev in v primerjavi z ostalimi mesti. »Prekinili bomo s prakso izčrpavanja javnih podjetij in zagotovili, da se denar s položnic namenja izključno za dejanske stroške, vzdrževanje in modernizacijo sistemov,« je zagotovila kandidatka. Ob izvajanju fiskalnega pravila »porabiš toliko, kolikor imaš« bo manjkajoča sredstva pridobila z boljšim črpanjem evropskih sredstev ter racionalnejšo organizacijo dela mestne uprave in javnih podjetij.

2. Najpametnejše mesto v regiji

Pri prizadevanjih, da bi tudi Ljubljana postala pametno mesto, se kandidatki zdi pomembno povezati fizični in socialni kapital. »Mesto postaja »pametno«, ko je sposobno uporabljati informacijske in komunikacijske sisteme in storitve kot sredstvo za doseganje lokalnih smernic in ciljev,« je dejala Kucler Dolinarjeva. Pomembno se ji zdi ustvarjanje skupnosti: »Naj problem, ki ga ima posameznik, postane tudi težava skupnosti.« Poskrbela bo za nastajanje mreže pametnih parkirišč s priklopi za polnjenje električnih avtomobilov na osnovi javno-zasebnega partnerstva. »Razpisali bomo projekte, ki bodo tehnološki napredek izkoristili kot priložnost za nove vsebine in priložnosti za druženje,« pravi kandidatka. Obljublja širokopasovno brezžično omrežje, prek katerega bodo brezplačno dosegljivi vsi potrebni podatki o javnih storitvah.

3. Najodprtejše mesto v regiji

Kucler Dolinarjevo skrbi trend selitve družin na periferijo in zato veliko število praznih stanovanj v Ljubljani. Zaveda se tudi problema deficitarnih poklicev. Podjetja bo privabila z ugodno najemno ceno poslovnih prostorov v lasti MOL in z znižanjem komunalnih prispevkov. Da bi preprečila beg možganov, bo spodbujala popularizacijo znanosti (npr. Hiša eksperimentov, center znanosti široko odprtih vrat) in vzpostavila fond najemniških stanovanj. »Z ugodnimi najemninami bomo mladim omogočili spodoben začetek ter omogočili dolgoročni najem mestnih zemljišč za gradnjo enodružinskih hiš,« je dejala. Mesta v vrtcih bo zagotovila vsem otrokom - tudi z uporabo razpoložljivih prostorov v osnovnih šolah.

»S svojo kandidaturo Ljubljančanom dajem izbiro za odločitev med obstoječim kvazi kapitalističnim in silno avtoritativnim vodenjem ter demokratičnim vodenjem, kjer bo merilo zadovoljstvo meščanov,« je zaključila Kucler Dolinarjeva.

Mestni svetnik SDS Mirko Brnič Jager je kot osrednjo točko programa s prometnega področja izpostavil kolesarje in pešce. Po njegovih besedah pa jim je treba hkrati zagotoviti, da ne bodo dihali zastrupljenega zraka. Dejal je, da je poleg tega treba najprej vzpostaviti učinkovito mestno in primestno železnico, ki bo Ljubljano povezala z vsemi turističnimi centri v regiji. Poudaril je pomembnost zelenih površin in v povezavi s tem zatrdil, da bi mega garaža ob Tivoliju park popolnoma degradirala. Sodobna ureditev prometa, tudi elektrificiranega, v Ljubljano prinaša nove tehnologije, pri čemer Ljubljana sicer zelo zaostaja, pravi mestni svetnik SDS.

Anton Kranjc, mestni svetnik NSi, je izpostavil problem manjkajoče kanalizacije (200 km), pri čemer se v minulem mandatu ni premaknilo nič. Z denarjem, ki je šel za Stožice, bi po njegovih izračunih lahko plačali polovico tega nujnega projekta. Kranjc je opozoril na finančno izčrpavanje javnih podjetij in za primer navedel Mesarski most, ki ga je plačala Energetika Ljubljana, namesto da bi vlagala v razvoj svojih dejavnosti. Razpis za center za ravnanje z odpadki se po njegovem mnenju vleče predolgo, zaradi česar grozi izguba evropskih sredstev. Mestni oblasti, ki se izgovarja na pritožbe ponudnikov, pa Kranjc odgovarja, da so pritožbe posledica netransparentno vodenega razpisa.
Volilni program (660 KB)