V Svetniškem klubu NSi Ljubljana ocenjujemo,
da je v glavnem mestu stopnja onesnaženosti s prašnimi delci PM10 še vedno previsoka.
Prepričani smo, da je bilo do sedaj strojenih premalo sistemskih ukrepov, s
katerimi bi izboljšali kakovost zraka.
V lanskem januarju je bila
onesnaženost s prašnimi delci PM10 previsoka kar šestnajstkrat. To pomeni, da
smo lanskega januarja vsak drugi dan vdihavali onesnažen zrak, februarja pa
vsak tretji. Letos sta bila takšna dneva doslej le dva, a predvsem zaradi vetra,
ki je iz kotline odpihnil prašne delce. Na onesnaženosti zraka vplivajo tudi izpusti motornih vozil.
Onesnaženost zraka je ena
največjih nevarnosti za zdravje ljudi in okolja. Vdihavanje onesnaženega zraka se
pri ljudeh kažejo v težavah z dihali in prezgodnji smrti, v naravi pa v
uničevanju ekosistemov.
V NSi Ljubljana smo prepričani,
da je bilo do sedaj strojenih premalo sistemskih ukrepov, s katerimi bi
izboljšali kakovost zraka. Zavedamo se, da gre za kompleksen problem, ki ga ni
mogoče rešiti preko noči.
V Ljubljano dnevno prihaja več kot 112.000 delavskih
migrantov, kar predstavlja tretjino ljubljanskega prebivalstva. Na januarski seji Mestnega sveta
MOL bomo predlagali gradnjo večjega števila parkirišč P+R na obrobju Ljubljane
(Polje, Litijska cesta), ki bo dnevnim delavskim migrantom omogočal nemoteno
parkiranje izven centra mesta. Z ustrezno preureditvijo železniške
infrastrukture ter posodobitvijo javnega potniškega prometa bomo dnevne delavske migrante
preusmerili na vlake ter hitrejši javni
prevoz. S tem bomo zmanjšali onesnaženosti zraka v centru Ljubljane ter
zmanjšali potovalni čas potnikov do službe.
|